Inspiratie en tips over Koreaanse huidverzorging!

donderdag 22 december 2016

Stap 1 is gezet: het begin van een nieuw hoofdstuk [go-live van Life and Beauty shop]


Welkom beauty lovers! Wij hebben sinds kort onze webshop in Koreaanse gezichtsverzorging geopend. En vandaag neem ik jullie mee in onze reis hier naar toe.


We hadden het er al jaren over: zullen we een keer "iets" gaan doen wat we echt leuk vinden! Dat iets was nooit concreet, tot dat we tijdens een gezellig etentje op het idee kwamen om een eigen webshop te beginnen. Ik vond het een briljant plan om zelf Koreaanse beautyproducten te gaan importeren. Shanice leek het ook wel een goed idee. En Lai zat (zoals altijd) ons een beetje glazig aan te horen. 

Bubbels zorgen bij ons altijd voor bizarre plannen, onhaalbare dromen en bijbehorend puberaal gedrag. Naarmate de bodem van de fles dichterbij komt, worden mijn ideeën briljanter met af en toe een tikkeltje absurdisme. Shanice haakt makkelijk in op zulke plannen ben brengt de fantasieën naar een "hoger" plan. Lai komt altijd met een nuchtere opmerking, om ons met beide benen op de grond te zetten. 
Door de jaren heen is het een soort spel geworden: 
  • Ik kom met knettergekke plannetjes. 
  • Shanice wakkert de boel dan lekker aan. 
  • Lai schiet ze dan vakkundig af. 
Ik zit dus al klaar voor de "ontnuchteringsspeech". Tot mijn grote verbazing zegt Lai dat ik maar eens moest beginnen met het raamwerk van ons business plan. Shanice verslikt zich bijna in haar Tiger prawn en haar grote ogen rollen er bijna uit. Bij mij schiet de champagne in het verkeerde keelgat, waardoor mijn hersenen nu ook bubbelen. Absolute stilte was het gevolg... 

"Dames, wat is onze go-live date? Ik moet dit wel even inplannen."

Ze pakt onverstoord haar mobieltje en begint door haar agenda te swipen. Niemand zo georganiseerd als Lai! Shanice en ik verdenken haar er stiekem van dat ze zelf de geboorte van haar kinderen heeft in gepland. 
Ondertussen wacht ik nog steeds op DE speech. Ik krijg slechts een geïrriteerde blik en nogmaals de vraag om een go-live date aan te geven! Dan krijgt ze door dat wij geen snars van haar reactie snappen. En dan komt eindelijk de lang verwachte ontnuchtering: 
"Meiden, we hebben het er al jaren over om samen iets te gaan doen. Nog nooit is er iets zinnigs of concreet uit jullie gekomen, maar nu wel. Dus ik zeg: we moeten dit nu maar eens echt gaan doen!"
Je houdt overal rekening mee. Maar niet met het feit dat we nu alle drie moesten gaan nadenken of wij dit wel echt wilden! We hadden nog geen week nodig. Alle drie hadden wij afzonderlijk besloten, dat dit wel heel erg leuk is. Dat dit nu eindelijk het "iets" is, waar wij op zaten te wachten. Zo werden onze meidenavonden omgetoverd tot werkbesprekingen en voorbereidingen. Maanden van hard werken volgen. Maar 6 december openen wij dan echt de virtuele deuren van Life and Beauty shop. 
Zo is onze reis begonnen. De eerste stap van een nieuw hoofdstuk in ons leven! Wij besloten het gewoon te proberen. En het is ons gelukt: we zijn live! 
Nu we erop terugkijken, is het een grappige anekdote. Maar vaak begint een onderneming of een plan, met een idee die in het begin absurd lijkt te zijn. Kijk maar naar Facebook: een dating probleem bij studenten is uitgemond tot het grootste social media platform van deze eeuw!
Dus wij zijn benieuwd naar deze verhalen. Heb jij ook je droom nagejaagd of sta je op het punt dit te doen? Of heb je ook een absurd plan uitgevoerd? Wat was of is jouw droom? En hoe ben jij tot die eerste stap gekomen? 
Deel jouw anekdote met ons door een reactie achter te laten.


Lovies,
Be First to Post Comment !
Een reactie posten

Custom Post Signature

Custom Post  Signature